30 Nisan 2010 Cuma

Bir Mayıs Arefesi

Bir kaç saat sonra yıl içerisinde haber bültenlerinde fazlaca yer bulan bir tarihe girmiş olacağız. (Belki de siz bu yazısı okurken çoktan 1 mayıs olmuş olacak.)

1 Mayıs İşçi Bayramı, işçi ve emekçiler tarafından dünya çapında kutlanan, birlik, dayanışma ve haksızlıklarla mücadele günü. Dünya üzerindeki pek çok ülkede, resmî tatil olarak kabul edilmektedir. Türkiye'de ilk kez 1923'te resmî olarak kutlanmıştır. 2008 Nisan'ında, "Emek ve Dayanışma Günü" olarak kutlanması kabul edilmiştir.22 Nisan 2009 tarihinde TBMM'de kabul edilen yasa ile 1 Mayıs resmi tatil ilan edilmiştir. (Wiki)

Bu kısa yazıyı neden yazıyorum? Yarın yine bazı gruplar Taksim başta olmak üzere ülkemizin çeşitli meydanlarına toplanacaklar. İçlerinden bazıları "Kapitalizme Hayır!" sloganıyla başta bankalar olmak üzere çeşitli yerlere saldıracaklar. Akşam oldumu haberler gün içinden olaylar aktaracak, ertesi gün gazeteler yazacak...

Ama ben böyle olsun istemiyorum. Sükunet sağlansın istiyorum. Hazır bu tarih bayram ilan edilmişken 1 Mayıs bayram gibi geçsin istiyorum. Bayram gününde kavganın, molotofun, çatışmanın, silahların ve gerilimin yeri yoktur. Bir mayıs arefesi 1 Mayıs arefesi... Bekleyip göreceğiz...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder