11 Mayıs 2010 Salı

Röportaj: Çizer Volkan Dalyan

Not Düştüm Karanlığa olarak en iyi yaptığımız iş röportaj olsa gerek. 11 röportajımızı da yayımlarken geriye baktığımızda 10 röportaj ve bu röportajlardan oluşan güzel bir dergi görüyoruz. Bu bizi mutlu ediyor. NDK Röportaj adı altında yayımladığımız röportaj dergimizi hala okumadıysanız bu bağlantıyı izleyerek dergimize ulaşabilirsiniz. 11. röportajımızda bir çizer olan ve çizimlerini blogunda yayımlayan Volkan Dalyan'ı blogumuza konuk ediyoruz.

Blogumuzun okurlarının sizi tanıması için kendinizden bahseder misiniz? 
1984 İstanbul doğumluyum, evliyim, Endüstri Mühendisiyim, Ankara'da yaşıyorum ve burada yaşamayı seviyorum, çizim yapıyorum, konuşmayı çok sevmiyorum, genelde kısa cümleler kuruyorum, sakin bir insan olarak nitelendirilebilirim.

Çizmeye ne zaman ve nasıl başladınız?
Çizmeye küçük yaşlarda başladım. Okula başlamadan önce beyaz kağıt buldukça karaladım. Üniversite yıllarında çalışmalarımı biraz daha yoğunlaştırdım. 1 yıl boyunca Leman Paf Takımda karikatür çizdim. Daha sonra Gürcan Yurt editörlüğünde genç bir kadroyla O-HAA dergisini çıkardık. Dergide 1 yıl boyunca Profil isimli köşeyi çizdim, diğer köşelere espri buldum, yoruldum. Son dönemde 2 kitap resimledim. Şubat 2010'da blogumda ( dalyanvolkan.blogspot.com )  çizimlerimi paylaşmaya başladım.

Herhangi bir şeyi çizerken ruh haliniz çizginize nasıl yansıyor? 
Her zaman aynı şekilde olmasa da kesinlikle ruh halim çizimlerime yansıyor. Mutlu hissettiğim zamanlarda daha renkli şeyler çiziyorum, çizdiğim karakterlerde daha neşeli oluyor. Canım sıkkınsa çizgiler biraz karmaşıklaşıyor, renkler azalıyor.

Gazetelerde çizen kişiler var. Hangilerini beğeniyorsunuz? 
Gazeteleri çok fazla takip ettiğim söylenemez. Uykusuzdan Umut Sarıkaya ve Ersin Karabulut'un çizimlerini beğeniyorum ayrıca Penguen'den Cem Dinlenmiş'in farklı bir tarzı var onu da ilgiyle takip ediyorum.

Blogumuzda da bir takım çizimler yayımlıyoruz, küçük bir değerlendirmenizi istesek? (çizimler bu adreste)  
Güzel ve eğlenceli çalışmalar olmuş."Hangi Kablo" favorim oldu. Çizmeye devam...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder