30 Mart 2010 Salı

Röportaj: Filambarı.com'dan Sinem'in Silgi Koleksiyonu

Günlerden bir gün, yine ben blog keşfine çıkmışken bir de ne göreyim! Onlarca silgi. Hem de birbirinden güzel. Meğer o blogun yazarı silgi koleksiyonu yapıyormuş. Boş durur muyum? Durmam. Filambarı.com'un yazarı Sinem'e sordum, söyledi.

Filambarı.com'dan kısaca bahseder misiniz? Bende pek bilmiyorumda..
Filambarı fillerin hafızalarından yola çıkılarak yazılmaya başlanan kişisel bir blog. Biz insanlar, günlük yaşamımızda, hayatın gidişatını önemli ölçüde değiştiren olay ve ayrıntıları çok kısa sürede unutma eğilimi gösterirken filler bu ayrıntıları uzun yıllar unutmayan bir bellek yapısına sahipler. Ben, günlük yaşamda unutulmamasını, değinilmesini ve saklanmasını düşündüğüm hemen herşeyi bu blogda topluyorum.Bunu formal olmayan hatta birazda muzip bir dille yapıyorum ki hem ben hemde okuyucu keyif alabilsin. Ambar, müzikten tiyatroya, sinemadan kolleksiyona bir çok konuyla beslenip, hemen her kesimden insanın faydalanıp iyi vakit geçirebileceği bir depo halini alıyor.


Silgi biriktirmeye ne zaman başladığınız? Koleksiyonunuz nasıl genişledi?
Çocukluğumdan beri silgi ve kalemlere ilgi duymuşumdur. Silgi kolleksiyonu macerası ise yaklaşık 6 ay önce başladı. Ancak başladığımda zaten elimde unique parçalar mevcuttu. Sonrasında çeşitli muhitlerde uzun zamandır bu işi yapan kırtasiye dükkanlarını dolşamaya başladım. Arkadaşlarımın da yardımıyla çok kısa sürede çok geniş bir kolleksiyona ulaşmayı başardım.

Şu an kaç tane silginiz var, Sizin için en değerli olan 5 tanesi hangisi?
Şu anda kolleksiyon 135 parçadan oluşuyor. Benim için en değerli olan 5 parça şu şekilde: Öncelikle Devlet Malzeme Ofisi tarafından üretilmiş olan annelerimizin döneminden kalma beyaz silgi. Yine aynı döneme ait Mercur ve Pelikan silgiler artık piyasada olmamalarından dolayı üstüne tirediğim parçalar arasında. Micro marka dev silgi ise en hantal parça olmasına rağmen benim en sevdiklerim arasında geliyor.

Blogunuzu takip edenler size orijinal silgiler göndermek isterlerse ne yapmalılar?
Bu konuda bana mail atabilirler. Bu kolleksiyon ambar okuyucularına açık bir kolleksiyon. Eğer bir parça eklemek isteyen olursa bu tarafımca memnuniyetle karşılanacaktır.Neden hepberaber devam etmeyelim ki?

Özellikle aradığınız bir silgi var mı? Bu koleksiyonun sonu nereye gidiyor?
Özellikle aradığım iki tip silgi var. İlki elbetteki Arı Maya silgi. Kokulu oldukları için piyasadan kaldırıldıklarından beri bu silgilerden herhangi birini bulmak oldukça zorlaşmış. İkincisi ise 80 lerde tükenmez kalem silgisi olarak satılan ortası delikli lacivert Pelikan silgi. Bu iki parçayı henüz bulamadım ve 80 lerde en çok kullanılan silgi tipi oldukları için gerçekten önem taşıyorlar. Bu kolleksiyonun sonu nereye gidiyor inanın bende bilmiyorum. Ancak nedense ben hep onları bir evin duvarında hayal ediyorum. İletişim çağıyla birlikte elektronik defterler okullarda da kullanılmaya başlandıktan sonra silgileri artık göremez olacağız. Bu bir iki nesil sonra gerçekleşecek bir gelişme belki. Fakat bazı durumlarda eski metodlardan vazgeçemeyen bendeniz, insanlar silgilerin olmadığı bir eğitim çağında, uzunca dönem kullanılmış bu buram buram çocukluk kokan objeleri hatırlasınlar istiyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder